Over het Kanaal en ....door

5 augustus 2022 - Callander, Verenigd Koninkrijk

Na een nacht in de 'chambre boot' 😆 werden we vanmorgen om 5.45 uur, engelse tijd (gelukkig was het voor ons gevoel 6.45 uur) gewekt met een melodieuze, maar ook wel dwingende,  wekker ringtone die om de 5 minuten door de speaker van onze hut klonk.  Lekker vroeg 😱, om 7.00 uur reden we in Portsmouth de boot af, maar ook in Engeland aangekomen moesten we weer door een paspoortcontrole. Hierdoor konden we pas later dan verwacht aan onze rit (van 474 miles) naar Callander beginnen.

IMG_20220804_063051723_HDR

Net wakker, en dan ook nog links gaan rijden. Dat is best 'een 'dingetje' en ook altijd weer ff wennen vooral in je eigen auto met ook het stuur aan de linkerkant. Maar na zo'n rit van 474 miles ben je het zeker wel gewend 😆. Ron heeft het grootste deel gereden, maar ik heb zelf ook nog een deel gereden toen we de hele drukke verkeersgebieden voorbij waren (best trots op 🙈).

Het zonnetje schijnt en de wolken zijn vandaag prachtig (fotogeniek weer), maar hoe hoger we in Engeland komen, hoe frisser het wordt. Na de warmte in Normandië is 19 graden 'best fris'. Hier is dat ideaal (wandel) weer. Onderweg herkennen we de omgeving van het Lake District, waar we in de jaren '90 ooit eerder geweest zijn, dit begint al een beetje op de Schotse Highlands te lijken.

IMG_20220804_142544874IMG_20220804_142829801

Rond 1800 uur komen we in Callander aan bij onze Airbnb. De eigenaresse Kate heeft een goede instructie gegeven en zonder problemen kunnen we het appartement in met de sleutel uit het sleutelkluisje. Het is een mooi appartement en Callander lijkt een gezellige plaats waar genoeg uitvalsmogelijkheden zijn om de Highlands te bezoeken. De sfeer van Schotland is hier al te voelen. Kate heeft in ieder geval genoeg folders en tips neergelegd om door te nemen. Dit kan nog voor een aardige keuze stress zorgen!

IMG_20220804_211241794IMG_20220804_211526723_HDRIMG_20220804_211803145

Zeker is dat wij ons hier als 'Outlanders' (van de Netflix serie) zeker gaan vermaken.

1. Thomas Mengelder:
    8 augustus 2022
    Trots op je moeders! Weer een land van de bucketlist waar je in hebt gereden ;-)