On the road

13 augustus 2022 - Mold, Verenigd Koninkrijk

Vandaag hebben we een reis/verplaatsdag. Om 10.00 vertrekken we uit Bankfoot. Het is grijs, koud, het is maar 15 graden (brrr).

IMG_20220812_175127093

We hebben  370 Mile te rijden vandaag om in het dorpje Garndolbenmaen in Wales te komen.

IMG_20220813_202510470_HDR

Dat wordt kilometers vreten voor ons allebei. Op de kleine binnenwegen heb ik het niet aangedurfd om achter het stuur te gaan, maar op de snelweg lukt het prima.  Onderweg loopt de temperatuur al weer snel op naar boven de 20 graden en wordt het op de snelweg gewoon weer 30 graden.

Vandaag dus niet zoveel actie of verwondering te melden. Alhoewel ik me vandaag toch nog heb verwonderd. Ik zag 2x een camper die als tweede vervoersmiddel i.p.v. een fiets (die zie je vaker achterop hangen) een auto achter de camper had gehangen. Het moet niet gekker worden!

Als we in Wales rijden zien we langs de weg verkeersborden staan in twee talen. Naast het Engels dus ook in het Welsh, wat totaal niet lijkt op het Engels en voor ons niet te ontcijferen is.

Na nog wat inkopen te hebben gedaan voor het eten, komen we om ca 1800 uur aan bij onze appartement.

IMG_20220813_200359761_HDR

Van de buitenkant is het een mooi gebouw, binnen valt de inrichting wat tegen t.o.v. de vorige locaties. Na het eten gaan we nog even de benen strekken, na  een lange autorit. Het dorp is klein en er zijn geen winkels of andere voorzieningen, maar de natuur is weer prachtig. We kijken uit op het berggebied Snowdonia.

IMG_20220813_201107855_HDRIMG_20220813_201156347

Vanavond maken we ons plan voor onze laatste dagen in  Wales.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl