Georgië 'here we come'

31 juli 2019 - Tbilisi, Georgië

Dinsdag 30 juli 2019

Onze vakantie naar Georgië start met een korte nacht (om 5.45 uur ging vanmorgen de wekker) en een lange reisdag. Zonder vertraging vertrokken we om 8.55 uur van Schiphol naar Brussel. 'Flightshaming' is hier wel van toepassing, met een mini vlucht van 25 min 😱. Wij gingen daarna wel door naar Tiblisi, maar toch. Wij willen ons deze vakantie laten verrassen door Georgië en dat gebeurde al bij de vlucht naar Tiblisi. Onze plaatsen waren omgezet naar businessclass. Waarom? Onbekend. Het voelde een beetje alsof we in een aflevering van 'Wie is de mol' zaten 😂. Verder geen rare of bijzondere wendingen tijdens de vlucht. Die ontstonden pas aan de bagageband in Tbilisi. We stonden hoopvol te wachten op onze koffers, maar die hoop werd steeds kleiner 🤔. Iedereen kent deze nachtmerrie en dit keer zaten wij hier even in. Paniek 😬: onze koffers zaten er niet bij! Op naar 'lost and found'. Na een telefoontje van de lost and found-dame werd gemeld dat de koffers er toch waren. Wij dachten 'eerst zien, dan geloven' (niets is wat het lijkt 🙃). We zijn nog nooit zo blij geweest om onze koffers toch op de band te zien verschijnen. Deze onprettige verrassing liep dus goed af. Vervolgens met onze huurauto richting hotel in Tiblisi gereden. Dit verliep ook niet vlekkeloos (de handige gps app 'maps me' bleef maar configureren) maar uiteindelijk hebben we het hotel toch gevonden. Al met al een lange vermoeiende reisdag (tijdsverschil; hier 2 uur later dan in Nederland) die we met een pizza hebben afgesloten.

We zijn klaar voor Georgië, dus laat de  verrassingen maar komen 🤩.