Onze invasie in Normandië

31 juli 2022 - Saint-James, Frankrijk

Nederlanders benoemen Frankrijk vaak als favoriet vakantieland, wij zijn eigenlijk geen echte 'frankrijk-gangers'  maar dit deel van Frankrijk stond toch op ons 'lijstje'.  We wilden graag nog een keer Mont Saint Michel bewonderen en ook trok de historie (invasie stranden) ons naar deze regio. Vandaag was het dus zover, op ..... naar Normandië, Gisteren was het zwarte zaterdag (qua verkeersdrukte) maar vandaag kon je spreken van grijze zondag. De hele route was het grijs en miezerig. Maar op onze bestemming scheen de zon! Om ca 1930 uur kwamen we aan bij onze gezellige Franse gite in Montanel (regio Saint James) Midden op het platteland, in een schitterende romantische omgeving.

We konden net nog heerlijk buiten zitten en  genieten van de laatste zonnestralen. De pizza's, die we onderweg gekocht hadden, smaakten goed na de lange autorit. Deze moesten natuurlijk in de oven, en dat was nog wel een 'dingetje' want er was alleen een ouderwetse gasoven. Het aansteken hiervan is uiteindelijk gelukt, maar kostte Ron bijna z'n haardos. En daar kan hij, op zijn leeftijd, echt niets van missen 😆

De vakantie kan nu echt beginnen. Na Normandië nemen we woensdag de boot naar Portsmouth, Engeland (we doen de omgekeerde invasie). Maar eerst gaan we een paar dagen historie 'snuiven'.

Onze gite in Montanel Gite 'Gaugain'