Kastelen, burchten en stadsmuren

1 augustus 2022 - Saint-James, Frankrijk

Vandaag gaan we een aantal oude steden in de omgeving bezoeken. In de ochtend gaan we naar de stad Fougeres (uit middeleeuwen). Een gezellige stad met mooie oude gebouwen, kerken en parken/tuinen. Het valt ons op dat het hier erg rustig is, alleen bij het kasteel zijn er veel toeristen. Terwijl de andere delen van de stad ook de moeite waard zijn.

Plein in FougeresFougeres, stadsmuurKasteel in Fougeres

We slaan een bezoek aan het kasteel over, want we hebben nog een missie, de kustplaats Saint Malo (vroeger berucht als belangrijke piratenstad). Onderweg naar Saint Malo stoppen we voor een Franse picknick, stokbrood met een Franse kaas.  We dachten dat we brie hadden gekocht, maar dat bleek toch anders. Deze kaas meurde behoorlijk, we genoten 🥴 verder de hele dag van het stuk resterende kaas dat achter in de auto lag.

Franse picknick, stokbrood met stinkkaasOnderweg naar Saint Malo beginnen er gelukkig wat gaten in het wolkendek te ontstaan en daar aangekomen trekt alle bewolking weg en hebben we schitterend weer 🌞 het is dan wel al eind van de middag. In Normandië moet je blijkbaar geduld hebben voordat de zon zich laat zien, maar dan gaat ie ook 'all the way'.  Het is druk en gezellig in Saint Malo. We lopen de stadsmuur op en genieten van de uitzichten op het centrum, de zee, de haven en stranden, die inmiddels ook gezellig druk zijn. Eigenlijk wil ik blijven tot de zon ondergaat, maar dat gaat helaas niet.  Op boulevard in Saint MaloVanaf de stadsmuur zicht op straatje in centrumStrandzicht Saint MaloTypisch Franse schilderijenIk zie, ik zie, wat jij niet zietSaint Maloposeren op de stadsmuur FougeresStrandzicht vanaf stadsmuur Saint Malo

We moeten nog even een goed ritme krijgen voor deze vakantie, want we zijn weer laat thuis (2100 uur) en moeten dan nog eten. Dit keer is het een kwestie van het eten in de magnetron plaatsen, op het menu staat tajine met couscous (verse maaltijd gekocht bij intermarche supermarkt). Heerlijk en supermakkelijk. Ons streven is dus om morgen eerder weg te gaan en eerder weer thuis te zijn, maar of het gaat lukken? Het was iig een mooie dag met mooie nieuwe indrukken 😎

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl