Last lazy day in Signagi

12 augustus 2019 - Sighnaghi, Georgië

'De dag die je wist dat zou komen is (eindelijk) daar'😜. We starten deze laatste dag lekker langzaam op. De 'lazy day' lukt aardig in de ochtend. Daarna krijgen we toch wel weer de kriebels om erop uit te gaan. We lopen richting de oude vestingmuur van Signagi. Deze muur haalt het natuurlijk niet bij de Chinese muur waar we over hebben gelopen 😀. Maar toch is het leuk om ook over de muur van Signagi te lopen. Vanaf de muur hebben we een mooi uitzicht over de omgeving. Helaas is het geen helder weer. Vervolgens gaan we (lazy) lunchen en genieten we nog even van de lekkere salades die ze hier hebben (ze verwerken hierin veel walnoten en kruiden☺️). Aan het eind van de middag bezoeken we het Bodbe convent. Dit ligt 2 km buiten Signagi en staat omschreven als een van de belangrijkste pelgrimsoorden van Georgië. Als echte pelgrims gaan we 'te voet' naar het kloostercomplex 😆. In het convent wonen nog steeds monniken. Wel jammer dat we geen monnik hebben gezien. Ik vond het Bodbe convent mooi maar niet heel indrukwekkend voor een belangrijk pelgrimsoord. Dit geeft helemaal niets, alles mag en kan op een 'last lazy day'.  's Avonds nog 1x genieten van het eten op een terras (de muggen genoten waarschijnlijk met ons mee, gezien onze opkomende jeukbulten). En dan moeten we toch echt erkennen dat de heerlijke vakantie in Georgië erop zit. We drinken nog een laatste fles georgische wijn. Helaas het is voorbij,  'de geest is uit de fles'.