We zetten de landing in

11 augustus 2019 - Signagi, Georgië

We beginnen aan onze laatste dagen van de vakantie, we 'zetten dus de landing in'. Vandaag rijden we naar onze laatste accomodatie in Signagi. Zoals gisteren al genoemd ligt dit in de regio Kakhketi, het wijngebied. Het is een route van ca 230 km, waar we toch weer bijna  4 uur over doen.  Hoe dichter we bij Signagi komen hoe meer wijngaarden we om ons heen zien. De wijn uit Georgië is bij ons niet heel bekend. Dit is best wel vreemd omdat Georgië het oudste wijn producerende land ter wereld is. Hier zijn de half zoete wijnen (voor rode en witte wijn) het meest populair. We hebben al aardig wat wijnen geproefd. Aan sommige smaken moet je wennen, half zoete rode wijn is niet altijd mijn favoriet, maar over het algemeen zijn het lekkere wijnen. Ik zeg: importeren naar Nederland!  Signagi lijkt een beetje op een Italiaans dorp en ligt op een heuvel. Het appartement in Signagi ligt midden in het centrum, het is een authentiek verbouwd Georgisch huis. Eigenlijk veel te groot voor ons tweeën. Wij gebruiken dan ook alleen de beneden (kelder) verdieping waar het lekker koel is. We gaan snel nog het toeristische centrum verkennen. Bij een klein Georgisch verkreukeld vrouwtje laat ik mij overhalen om handgemaakte vilten pantoffels te kopen (voor 18 Lari = ca. 5 euro). Nu kan ik in de winter heerlijk terugdenken aan het mooie warme Georgië. 's Avonds zoeken we een restaurant waar we lekker buiten kunnen eten. Dit geeft mij altijd het ultieme vakantiegevoel, dat ik zo lang mogelijk wil vasthouden. Helaas is dit beperkt houdbaar, morgen laatste dag 😔.