Van de piste in Bakuriani

6 augustus 2019 - Bakoerjani, Georgië

We gaan vandaag weer een poging wagen om een hiking trail te vinden dat geschikt is om met 1 flexibele arm te volbrengen. Ik hoop dat het vandaag de laatste dag is dat ik beperkt wordt door m'n gipsarm. Ik heb vanmorgen via een app van zilveren kruis contact gezocht met de vakantie dokter. Ik twijfel nl. over de 10 voorgeschreven dagen dat ik m'n gipsarm moet dragen. Ik las dat het niet bevorderlijk is om je elleboog zolang vast te zetten. Inmiddels heb ik al een elleboogondersteuner in de plaatselijke apotheek gekocht. Ik heb  dus de vraag gesteld of ik m'n gips na 3 dagen al kan verwijderen. Het antwoord hierop duurt langer dan verwacht.  We besluiten om er vandaag dan nog maar met gipsarm op uit te gaan. Bij thuiskomst vanmiddag zal het antwoord /advies van de vakantie dokter wel binnen zijn. We gaan vandaag naar Bakuriani, een wintersportresort, dat waarschijnlijk ook wel mogelijkheden voor wandelen biedt. We informeren bij de 'Georgische VVV' ter plaatse. Hier worden we niet veel wijzer van. We lopen dan maar richting de skiliften. Daar zien we ook een pad naar boven lopen. Op goed geluk gaan we daar in, het pad loopt langzaam omhoog en valt mij best zwaar. Om ons heen is een schitterende hoeveelheid verschillende bloemen te zien (zie foto's). Hoezo wordt dit in de volksmond onkruid genoemd?  Na deze 'bloementocht' gaan we met de skilift naar boven, waar het door de lage bewolking best fris en grijs is. Na een bak koffie op de berg dalen we weer af, maar niet met de skilift, maar lekker lopen over de skipiste naar beneden. Je hoort alle toeristen, weer vnl. Russen en Arabieren, denken 'die zijn gek', want er is werkelijk niemand die het stuk (van hooguit 45 min) lopend afdaalt. Bizar! Bakuriani is een wintersport resort in opkomst. Er wordt overal enorm veel accommodaties gebouwd. Ik twijfel of het ook een bestemming wordt waar Nederlanders hun wintersport gaan boeken. Men bereid zich in ieder geval voor op een groeiend aantal winter- en zomertoeristen.  Weer terug in het appartement heb ik bericht van de vakantiedokter. Hij adviseert om het gips te verwijderen en de bracelet te dragen. Het is belangrijk dat ik m'n arm goed blijf bewegen en zo min mogelijk belast. Thank you! Ik ben superblij met de vakantie dokter (zou een goed format voor een programma van omroep MAX kunnen zijn 😂) Vanaf nu kan ik de vakantie voortzetten zonder dit blok gips aan m'n arm. Ik heb er zin in!