Wandeltocht Vardzia breekt ons op

2 augustus 2019 - Vardzia, Georgië

Wat een ideaal land. Naast de mooie natuur is het tot nu toe elke dag mooi zonnig en heerlijk wandelweer. We gaan na een relaxte ochtend, ook wij lezen wel eens 😜, voor het eerst onze wandelschoenen 'onderbinden'. In de buurt zijn er verschillende resten van burchten via een wandelroute te  bezoeken (alleen niet zo mooi aangegeven als in Nederland). Het is wel even zoeken naar een begin van een route. We starten bij een verroeste vintagebrug, een echte 'wie is de mol' brug. Ik vind het wel wat tricky om erover te gaan, maar wie niet waagt die niet wint, dus we nemen de gok. Even later rijdt er een auto over en ben ik overtuigd dat de terugweg ook gaat lukken. Het is schitterend weer en we lopen in ongeveer een uur naar de ruïne van de burcht. Onderweg komen we niemand tegen, behalve wat koeien die hier allemaal vrij rondlopen. Ze lopen zelfs aan de kant/op de weg en je moet er soms voor stoppen (lijkt India wel😄). We genieten van de mooie uitzichten onderweg, maken foto's en willen bij de ruïne even een rustpauze inlassen. En daar breekt de wandeling ons op, en mij in dit geval letterlijk. Ik struikel over een steen en val voorover en val op m'n arm die gelijk veel pijn doet. Wat is dit balen! Ongeluk zit in een klein hoekje en nu trof ik dit hoekje precies aan op deze berg in Georgië 😩🤕 . De terugweg beleven we totaal anders. Ik ben blij als we weer bij de auto zijn. De pijn en het niet goed kunnen strekken (en bewegen) doet twijfel ontstaan over of het om een kneuzing of een breuk gaat. We besluiten het vandaag even aan te zien en anders morgen te laten checken in een ziekenhuis. Deze 'verrassing' in Georgië had ik liever aan mij voorbij zien gaan maar de foto's van de mooie natuur maken het voor een  deel toch nog goed.

1. Thomas Mengelder:
    8 augustus 2019
    Wat een modellen foto van vaders 😜. De natuur is daar wel echt schitterend! Ook in de blogs hierna ziet het er echt mooi uit! Gelukkig kan je wel nog de blogs typen ondanks je arm en ben je verlost van je gips!😁